KISAHNYA | Phuket (Tamat)

Tuesday, January 26, 2016

Ko mampu baru nak hupdate?

trip kurun ke berapa tah, ni baru nak hupdate. Kemalasan punya pasal. LH kekadang terpikir, apalah yang menyebabkan blogger-blogger ni rajin, macam Mat Gebu, Kak Azlita, Supermeng Malaya tu. Memang asyik buka lappy je agaknya. LH nak buka lappy pon malas. Kena menuntut ilmu dengan diorang kan?

Ok meh kita sambung dengan penutupan cerita Phuket yang hado tak hado ni. Tak ada apa menarik sangat pun sebab dah hari terakhir dekat sini. Entri lepas LH ada info kan ada ambil pakej ATV, maka hari ni pun macam biasa kitaorang bangun pagi sarapan dan tunggu orang datang jemput. Menariknya harini sebab kitaorang yang pertama dijemput dan van tak penuh pun. Ada satu lagi couple dari western join dalam satu van.







Yang pertama dia bawak naik gajah, dalam hati ni bersalahnya nak naik. Untuk pengetahuan korang yang membaca, binatang-binatang yang dibela untuk pertunjukan atau untuk pelancongan ni semestinya di latih secukupnya untuk memastikan diorang mendengar cakap. Korang rasa macam mana diorang latih? Mesti la dipukul dan dipalu. Mungkin korang penah tengok video diorang dilatih. Kesian. LH tak ada join memana NGO atau pertubuhan membela nasib binatang pun, tapi sebagai manusia LH tak sanggup tengok diorang dianaiya camtu. Macam kat Phuket ni ada satu tempat untuk bergambar dengan harimau.


 Ini wajib



 Batu dan pantai



Motifnya?



"Ko rasa rimau tak selera dengan daging ko bila ko g bergambar dengan dia?"

Sebenarnya diorang diberi dadah untuk diorang lalok. Siankan? Tu keputusan memasing. Tapi LH harap kalau ada penjualan sebarang penjualan cenderamata dari pihak yang membela dari tubuh badan haiwan-haiwan ni jangan la kita sokong dengan membeli.

Ok kembali ke realiti di mana semua orang menyesal naik gajah tu sebab masa naik tu dia bawak lalu kandang gajah, dan ada gajah tengah dilatih. Jadi semua orang nampak camna diorang ni dilatih. Terus semua menyesal. Masa menuggang tu pun orang yang bawak gajah tu promot suruh beli gading la gigi la mende tah lagi tapi kitaorang tak beli.











under maintainence 



On top of Phuket


Selesai naik gajah terus dia bawak ke tempat naik ATV, jalan kaki saja. Im sexcited!! eh!!

Dapat la ATV sorang satu. Cuma adik LH naik berdua. Biasala yang no dua tu, kekekeke....


Merentas lah kitaorang dengan mengikut pemandu pelancung. Check point pertama buddha temple. So boring. Sebab bukan kitaorang nak sembahyang pon. Pose-pose manja je. Terus blah. Check point kedua yang dinanti iaitu kampung orang asli. Yang ni best. Korang patut cuba. Jalan naik bukit bagai berliku-liku. Lalu depan rumah orang asli. Lelambai kat bebudak asli tu. Kan fefeeling retis.

Anyway, itu antara aktiviti menarik di Phuket. Selain yang LH cuba korang boleh cuba:-

#Paragliding
#Bungy Jumping
#Go kat (betul ke eja?)
#Aktiviti pantai


Memacam la lagi. Sebab Phuket ni hidup. Majoriti orang yang ada bisnes yang besar kat Phuket adalah orang asing. Siap ada orang Italy approach kitaorang sebab tengok adik-adik LH cantik. Cantik ke?

Pastu offer tinggal kat hotel dia. Ko gila nak menyerah diri? Mahunya dia culik adik-adik LH mati nak menjawab ngan mak bapak. kannn...

Selesai segalanya, kitaorang balik dan jejalan sambil cari cenderamata. LH? masih kekal tidak bershopping. Sambar Tumbler Starbuck je satu. Thats all.





Depan hotel



Ok rumusan dari trip ni adalah jimat sebab Phuket masih dikira tempat yang berbaloi meriah dan enjoy malah mampu pergi. Makan kalau pandai cari InsyaAllah murah. Banyak sebenarnya kedai yang kurang femes tapi lebih sedap dari KUSUMA. Sekitar masjid banyak yang sedap dan halal.



You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images