Hotel | Senarai Hostel dan Guesthouse Di Seoul,Korea

Tuesday, February 17, 2015

Selamat Pagi rakyat Malaysia

Selamat tengah malam rakyat Saudi

Gigih nak buat entri sebelum membuta. Masa free time kerja haritu LH ada review satu-satu post kat facebook berkenaan hostel dan guesthouse di Seoul,Korea. Tengok hari tu semua nak bercerita pasal diorang pergi Seoul. Cemburu 10 juta sebab tiket LH burn macam tu jer. ANyway, ok sebab tetap diganti tiket ke Madinah.

Ni Lh senaraikan hostel dengan Guesthouse yang LH dapat kumpulkan dari pengalaman kawan-kawan semelaysia yang pergi Korea. Amboi ramainya kawan. SeMalaysia katanya. Ada sesetengah hostel atau guesthouse LH sertakan dengan link sekali. Klik sajo.

Moga membantu.


Singsoldong Guesthouse
GH Backpackers


Pada yang nak ke Korea boleh klik guesthouse yang berminat dan akan ke google maps terus sebab LH dah link kan ke Google Map. 

Macammana nak tahu dekat ke tak dengan subway stesen korang tengok lambang subway terdekat dengan hostel atau guesthouse pilihan korang. 

Contohnya Seoul I Guesthouse stesen subway paling dekat ialah Hongik University Station.
Pada yang belum tahu, korang takut sesat kan. Senang saja. 

!. Korang search direction kat google map tu. Memula masukkan stesen terdekat dengan guesthouse pilihan hati. Kemudian klik direction. Masukkan kan pulak nama guesthouse. Dia akan keluar jarak dari Guesthouse korang ke stesen terdekat. Boleh pilih jalan kaki ke bas ke atau subway.

2. Nak lagi ohsem korang klik stresst view yang disediakan. Belek sebelah kanan atas skrin google maps tu ada gambar dan tulis strett view. Nanti bila klik akan keluar the real of place u wanna be. 

Selamat mencuba..

Bawah ialah gambar dari Hongik University Station menggunakan street view.
Amacam? Tak sesat punya. Selamat mencuba.


p/s:Mungkin LH kot baru tahu. Kuikuikui...

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images