Kisahnya | Trip Medan,Indonesia 2 -Brastagi

Saturday, February 21, 2015

Lambat lambat!!

Bangun lambat harini. Semalam ribut pasir sepanjang malam sampai tengah hari ni masih kuat anginnya. Cumanya ribut pasir ni tak sesejuk masa winter haritu. Kalau masa winter hari tu ada ribut pasir suhu akan turun sampai 3 C. Tak mandi la jawabnya.

Jom sambung kisah kurun ke berapa tah LH pergi Medan ni.

Sampai saja Brastagi wak driver tu pun cari hotel. Kitaorang da macam kain buruk. Ye la penat sebab jalannya sangat ekstrem. LH pesan kalau nak bawak mak ayah yang dah tua dan tak tahan dengan jalan yang ekstrem ni pikirlah 2 3 kali sebelum ke Medan atau boleh ke Medan tapi study dulu tempat nak bawak berjalan tu.

Urusan check in semua di uruskan oleh driver. Kami tunggu je depan bilik. Siap semua mandi dan solat kami keluar makan. Eh tak mandi sebenarnya. Sebab air panas sampai pukul 6 petang sajo. Tau sebab apa? Sebab water heater dia pakai jenis usang,ada api bawah heater tu. Macam dapur gas. Tapi sangat menarik sebab kita jumpa benda baru kan.

Sayangnya LH tak ambil gambar water heater tu.

Malam tu kitaorang pergi makan malam kat restoran dekat-dekat situ jugak. Menariknya restoran ni sebab asalnya dia sebuah rumah dan diubah suai jadi restoran. Kalau dah tempatnya sejuk jadi suasana dia haruslah nyamankan. Makanan dia biasa saja bagi LH. Yang LH suka cuma suasana dia dekat restoran tu. Selesai makan balik ke hotel dan beradu,sebab esok nak memanjat Gunung Sibayak.

Bangun pagi tu sarapan disediakan pihak hotel. Dimaklumkan tak ada buffet bagai sebab LH and d geng saja yang menginap di situ. Siap berak semua kami pun berangkat untuk mendaki. Yang lain semua pakai track suit dan ala-ala persiapan nak hiking lah kan,LH sorang pakai jeans. Nanti LH cerita next entry kenapa hiking dengan jeans. Layan beberapa keping gambar sebelum smpai puncak.

Next entry LH sambung pasal Gunung Sibayak ok. Nak siap pergi kerja.