Tempat Makan | Madinah 3

Tuesday, October 07, 2014

Rajin ok malam ni LH mengupdate.

Semalam ada cerita tentang VEGE SOUK kan, jadi hari ni LH dah berjanji nak bercerita tentang makanan dan tempat makan di sini.

Kat sini pertama sekali semua makanan adalah dalam kuantiti yang besar dan jenis makanan adalah makann utama sahaja. Tau kan makanan utama? Nasi saja memanjang. Kalau di Malaysia nasi beriani tu macam bila teringin baru makan kan? Kalau kat sini teringin ke tak semua nasi macam nasi beriani. Macam-macam perisa ada. Beras yang asia yang ada di sini pun beras dari Thailand. LH masih gagal memasak nasi di sini supaya menjadi nasi yang tak lembik. Mungkin beberapa minggu lagi arif lah kot.

Kuantiti di sini semua besar-besar,jadi dinasihatkan beli satu hidanngan dahulu dan kemudian tambah.

Food court sini takde makanan-makanan tradisional, semuanya fast food. Tapi maaf sebab LH lupa nak ambil gambar FC sini. Makanan saja LH ambil,itupun tak semua.

Masa sehari sebelum raya haji haritu LH ada pergi makan satu kedai makan ni. Menarik. Cuma nama setiap makanan tu LH tak tau. LH cuma tunjuk apa yang LH nak makan sekali bila dihidangkan, mak aiiii portion dia pengsan!!!

Moh tengok gambar, kalau bercerita panjang-panjang pun bukan korang suka.







Pergi memana pun sayur ni saja yang ada


Sos. Sedap


Tengok pakcik ni, hidangan dia sama saiz macam kitaorang dan dia boleh habiskan.. kitaorang tak mampu...





 Nampak tak roti tu? sedap!!



Amacam? Terliur tak?

Sambung cerita, ada satu hari ni LH bersembang dengan senior kat tempat kerja, dia cerita pasal STEAK HOUSE. Terus LH terliur nak makan steak. Makanya malam tu gigih pergi makan juga.

Steak House ni terletak di Al Rashid Mall. Terletak di tengah-tengah bandar Madinah. Pusat membeli-belah yang menarik untuk kaki shopping dan kaki makan. 

Maaf dengan keadaan gambar itu. Biasalah kalau pakai phone ni. Tunggu LH dapat gaji LH beli kamera baru. HikHikHik..


 Tak ingat nama menu ni tapi dagingnya sedap. Cuma udangnya tak sedap. LH tak suka campur daging dengan seafood. Tak sesuai rasa. Tapi gigih amik menu ni kan? Kawan suggest jadi LH orderlah dan memang berbaloi.


Ini menu kawan LH. Burger apa tah. Sedap. Tapi dia makan tak habis sebab dia makan side dish banyak sangat. Side dish dia adalah free dan disediakan secara buffet. Itu yang kawan LH lupa diri.



OK nanti LH akan update lagi kalau ada kerajinan.


p/s: Nantikan entri trip ke Yanbu,Madinah.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images