Kisahnya.. | Genting Bersama yang Disayangi

Tuesday, January 29, 2013

Assalamualaikum..

Lamanya LH tak bersiaran dan hari ini LH bersiaran dari kampung. Hari-hari LH makin sibuk dengan aktiviti harian. Baru-baru ni LH bawa 3 adik LH ke Taman Tema Genting. LH dah kali ke empat dah. Yang bertiga lagi tu kali pertamalah. LH pergi hari Sabtu yang lepas. Rancangan awal nak pergi hari Isnin masa Thaipusam tapi memandangkan LH nak jimatkan cuti LH sebab nak balik kampung awal sikit jadi LH ubah rancangan pergi hari Sabtu.

LH tak pergi dengan kereta sebab bukan nak bermalam pun. Lagipun pergi dengan bas lebih menjimatkan. Sangat menjimatkan untuk yang bujang. Kalau family yang besar mungkin pergi dengan MPV masing-masing lebih menjimatkan rasanya.

LH beli tiket awal 2 hari sebab risau tiket habis. Rancangnya pergi bas yang pertama dan alhamdulillah masih ada kosong untuk tiket tu. Naik di Pudu Sentral. Tempat bertolak ni sebenarnya ada banyak pilihan. Korang boleh pilih sama ada nak naik di Pudu,KL Sentral,One Utama,Kajang dan Stesen Lrt Gombak. Tetapi masa perjalanan adalah berbeza. Tiket tidak boleh dibeli on9 atau tempah melalui telefon dan hanya boleh dibeli melalui kaunternya sahaja. LH amik yang pakej punya sebab menjimatkan. Bukan kedekut ya! Tetapi lebih menjimatkan. Pakej ni menawarkan perjalanan bas pergi dan balik,tiket kereta kabel pergi dan balik dan tiket masuk ke outdoor theme park. kalau nak masuk indoor korang boleh beli di sana dengan harga RM 32 sahaja. Jadi harga untuk pakej ni ialah RM 58sahaja. Murahkan. Cuma masa beli tu akak jaga kaunter tu cakap bulan ni mungkin bulan terakhir pakej ini ditawarkan. Dulu ada sekali LH pergi dengan pakej ni juga, termasuk indoor theme park hanya dengan harga RM 47 sahaja. Tapi nasihat LH rancanglah perjalanan andan dengan baik. Sebab kalau pergi hari cuti memang sangatlah ramai. Tapi alhamdulillah LH ambil tiket paling awal dan bila sampai mainan baru tengah buka,dan LH dan adik2 dapat main dengan aman tanpa perlu beratur panjang. Serius panjang wei kalau dah ramai. Tepat jam 2 petang LH dan adik2 dah balik sebab dah selesai mencuba semua permainan indoor dan outdoor. Melampau tak? Dan yang paling best LH dah berjaya naik Space Shoot untuk kali pertama. Hahahaha.. ok.. Jom kita tengok Gambar.









...perjalanan pulang yang agak menyeramkan...

Dah selesai... Jom balik...Alhamdulillah perjalanan pergi dan balik selamat..

Terima Kasih pada adik-adik yang disayangi...

!. Mohamaad Fikri Tugiman
2. Nur Atiqah Alias
3. Nur Aqilah Alias

p/s: Siapa penah makan 'NASI RENDANG'?

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images